U najnovijem intervjuu “Volstrit džornalu” glumica Gvinet Paltrou govorila je o “kontekstualnoj trgovini”, koja znači da su mogući klijenti njene kompanije “Goop” preplavljenim njuzleterima, blog postovima, štampanim časopisima, pozivima na konferencije, događaje, podkastove, ali i reklamama na Instagramu, a sve to radi promocije proizvoda dotične kompanije. Mi smo to, takoreći, izmislili. To je osnovni razlog zašto se nešto kupuje, kaže glumica. Sve se vrti oko toga da nađete stvari koje volite, bilo da je reč o restoranu na uglu, kremi za lice, ili nećem trećem. Mi vam pišemo zašto volimo to nešto, a to se zaista dobro konvertuje. Ovo konkretno znači da Goop privlači čitaoce naslovima prilagođenim internet pretraživačima, na primer: “Divna linija nameštaja koja nas tera da se večno izležavamo”; “Šta unošenje kolagena znači za vašu kožu” , ili “Posvetite deset minuta samo sebi”. Poslednji naslov odnosi se na kadu od 4.700 dolara koju je sponzorisao proizvođač “Kohler”.
U najnovijem intervjuu “Volstrit džornalu” glumica Gvinet Paltrou govorila je o “kontekstualnoj trgovini”, koja znači da su mogući klijenti njene kompanije “Goop” preplavljenim njuzleterima, blog postovima, štampanim časopisima, pozivima na konferencije, događaje, podkastove, ali i reklamama na Instagramu, a sve to radi promocije proizvoda dotične kompanije.
- Mi smo to, takoreći, izmislili. To je osnovni razlog zašto se nešto kupuje - kaže glumica (46).
- Sve se vrti oko toga da nađete stvari koje volite, bilo da je reč o restoranu na uglu, kremi za lice, ili nećem trećem. Mi vam pišemo zašto volimo to nešto, a to se zaista dobro konvertuje.
Ovo konkretno znači da Goop privlači čitaoce naslovima prilagođenim internet pretraživačima, na primer: “Divna linija nameštaja koja nas tera da se večno izležavamo” (linija sofa sivo-bež boje “Pinch”); “Šta unošenje kolagena znači za vašu kožu” (poboljšajte izgled kože “GoopGenes” kolagenom po ceni od 95 dolara za mesec dana), ili “Posvetite deset minuta samo sebi” (najbolje tako što ćete leći u toplu kupku). Poslednji naslov odnosi se na kadu od 4.700 dolara koju je sponzorisao proizvođač “Kohler”.
Čitaoci mogu da kupe većinu ovih stvari uz samo nekoliko klikova. Konverzija je sveti gral marketinga: trenutak kada ljudi odluče da unesu broj kreditne kartice, na primer, u zamenu za mesečnu zalihu “Zašto sam toliko užasno umoran” suplemenata kompanije “Goop”. Aktuelna globalna stopa konverzije za kupovinu na internetu iznosi 2,86 odsto.
Kompanija “Goop” je očigledno veoma uspešna u konvertovanju ljudi.
Gvinet Paltrou je prvi put otkrila svoju sposobnost da utiče na ljude 2012, dok je još živela s mužem Krisom Martinom u Londonu, a “Goop” bio “sajt niše”, na kome su se, između ostalog, prodavali peškiri, kupaći kostimi, farmerke i čajevi. Udružila se s “J.Crew” tako što je kao model reklamirala osam njihovih modela iz jesenje kolekcije.
Na dan izbacivanja Goop-ovog njuzeletera, “generisali smo deset odsto njihovog prometa. Bili smo samo mali sajt, pa je za nas to bio ogroman broj - objašnjava Gvinet Paltrou.
Sledeće godine, osnovana je korporacija “Goop”, a 2014. sedište je bilo u njenom stanu u Brentvudu (Los Anđeles), gde se preselila.
Prema podacima kompanije “Goop”, prihod se u protekle dve godine utrostručio, a ove godine je na putu da se udvostruči, delom usled direktne prodaje proizvoda sa oznakom kompanije, koji iz godine u godinu donose 80 odsto prihoda (kompanija ne objavljuje informacije o dobiti).
Osim toga, “Goop” bira i prodaje druge brendove i sklapa partnerstva s drugim kompanijama kako bi proširio domet.
Godine 2015. preselili su se iz sadašnje kancelarije u Santa Moniki, a uskoro će preći u obližnji kompleks kako bi se prilagodili broju zaposlenih koji se rapidno povećava. Imaju prodavnice u Los Anđelesu, Njujorku i Londonu, na nekoliko evropskih lokacija, a u toku je širenje posla u Australiji.
Naziv “Goop” je nastao kombinovanjem glumičinih inicijala i dva slova “oo”, za koja se jedan njen prijatelj i marketinški stručnjak našalio da su inspirisana trendom u Silicijumskoj dolini (Yahoo, Google).
Baš kao i “Google”, koji je dobio svoj glagol “guglati”, tako je i “Goop” dobio svoj pridev “goopy”, koji se koristi za označavanje proizvoda koji služe u svrhu velnesa.
Od samog početka kompanija je bila usredsređena na efekat “velnesa” (blagostanje, blagodet), životnog stila koga se Paltrou pridržava od kada je njenom ocu otkriven rak (umro je četiri godine kasnije sa 58 godina, kada je Gvinet imala 30 godina).
- On je razlog zašto sam ušla u sve ovo. Sećam se da je operacija bila užasna i da sam se tada zapitala šta bismo još mogli da uradimo - otkriva. Počela je da čita o makrobiotici i traga za mogućim uzrocima očeve bolesti - disbalans, toksini u okruženju, HPV virus, pušenje.
Nakon očeve smrti promenila je stil života: kul devojku, koja voli da pije viski i puši, zamenila je osoba okrenuta zdravom životu.
Prema izveštaju Globalnog velnes instituta za 2018. vrednost velnes biznisa danas iznosi 4,2 biliona, a “Goop” je ovog meseca ostvario 250 miliona dolara. Iako njegovi prihodi čine samo mali segment cele industrije, za mnoge ima ulogu nezvaničnog portala za sve u vezi sa velnesom, a Paltrou ima ulogu sveca zaštitnika.